rozwój zasobów ludzkich ebook, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
6 Rozwój zasobów ludzkich Opracowanie listy najpopularniejszych koncepcji przewodnich.........................52 Dziesięć koncepcji przewodnich w szczegółach..................................................57 Studium przypadku 2.1. Komunikowanie wizji ..................................................66 Przeanalizuj swoje podejście do HRD .................................................................68 Wyniki...................................................................................................................71 Podsumowanie .....................................................................................................72 3 Podejścia do rozwoju zasobów ludzkich ............................................................73 Wprowadzenie ......................................................................................................73 Rezultaty nauki.....................................................................................................74 Zarządzanie zasobami ludzkimi ..........................................................................74 Zarządzanie efektywnością ..................................................................................76 Rozwój organizacji ...............................................................................................81 Ułatwianie nauki ..................................................................................................83 Komunikacja.........................................................................................................87 Zarządzanie jakością............................................................................................89 Zarządzanie projektem ........................................................................................95 Szkolenie ..............................................................................................................97 Kreatywność .........................................................................................................99 Studium przypadku 3.1. Tetra Pak — nieustanne doskonalenie ......................100 Podsumowanie ...................................................................................................103 4 Nauka ...............................................................................................................105 Wprowadzenie ....................................................................................................105 Rezultaty nauki...................................................................................................106 Definicje .............................................................................................................106 Elementy składowe nauki...................................................................................108 Konsekwencje dla rozwoju i szkolenia ..............................................................109 Zarządzanie nauką .............................................................................................112 Problemy dotyczące nauki..................................................................................115 Katalizatory nauki ..............................................................................................117 Nauka z naukowego punktu widzenia...............................................................118 Cykl nauki...........................................................................................................124 7 Spis treści Style nauki ..........................................................................................................126 Samodzielne zarządzanie nauką ........................................................................127 Nauka przez całe życie .......................................................................................128 Nieustanny rozwój zawodowy ...........................................................................130 Studium przypadku 4.1. Co ukształtowało mnie jako uczącego się? ...............131 Podsumowanie ...................................................................................................131 5 e-learning i nauka mieszana .............................................................................139 Wprowadzenie ....................................................................................................139 Rezultaty nauki...................................................................................................140 Definicje .............................................................................................................140 Dlaczego e-learning jest istotny? .......................................................................141 Reakcja rządu .....................................................................................................143 Dlaczego nauka mieszana jest istotna? .............................................................144 Przodkowie i historia .........................................................................................144 Kluczowe pojęcia................................................................................................145 Procesy................................................................................................................145 Kto jest zaangażowany w proces e-learningu i nauki mieszanej?.....................147 Nauka mieszana .................................................................................................149 Zarządzanie wiedzą............................................................................................150 Studium przypadku 5.1. Massachusetts Institute of Technology .....................152 Podsumowanie ...................................................................................................153 6 Nieustanny rozwój zawodowy ..........................................................................155 Wprowadzenie ....................................................................................................155 Rezultaty nauki...................................................................................................156 Identyfikacja własnego podejścia do nieustannego rozwoju zawodowego .......156 Zasady nieustannego rozwoju zawodowego .....................................................158 Schemat nieustannego rozwoju zawodowego ...................................................160 Czy istnieje inny sposób? ...................................................................................166 Studium przypadku — Kellogg’s Europe ...........................................................167 Studium przypadku 6.1. Rozwój kariery w Kellogg’s........................................168 Podsumowanie ...................................................................................................170 8 Rozwój zasobów ludzkich 7 Rozwój zasobów ludzkich i zmiany za pośrednictwem grup ...........................173 Wprowadzenie ....................................................................................................173 Rezultaty nauki...................................................................................................174 Grupy jako jednostki strategiczne .....................................................................175 Rola grup w zmianach ........................................................................................177 Zarządzanie zmianami za pośrednictwem grup ................................................181 Kilka koncepcji na temat pracy grup .................................................................183 Wykorzystanie grup do wprowadzania zmian ...................................................188 Odmienne potrzeby grup....................................................................................193 Studium przypadku 7.1. „We Deliver the Goods” — program zmiany kultury w Reality ................................................................195 Podsumowanie ...................................................................................................199 8 Nauka w ramach organizacji ............................................................................201 Wprowadzenie ....................................................................................................201 Rezultaty nauki...................................................................................................202 Szybsza nauka a przewaga konkurencyjna........................................................202 Nauka jednopętlowa w Appleyards ...................................................................203 Nauka dwupętlowa na przykładzie techników w Appleyards ...........................204 Nauka wtórna w Chesterfield.............................................................................205 Epilog historii Franka Lorda i Appleyards of Chesterfield ................................207 Wprowadzanie w miejscu pracy zmian zmierzających do stworzenia uczącej się firmy .........................................................................208 Budowanie uczącej się firmy w Twoim miejscu pracy ......................................214 Badanie jedenastu cech uczącej się firmy ..........................................................217 Studium przypadku szybko rozwijającej się firmy opartej na wiedzy...............218 Studium przypadku 8.1. Nexor — ucząca się firma ..........................................219 Podsumowanie ...................................................................................................224 9 Diagnoza i ocena w rozwoju zasobów ludzkich...............................................225 Wprowadzenie ....................................................................................................225 Rezultaty nauki...................................................................................................226 Diagnoza.............................................................................................................226 Studium przypadku 9.1. XCL Ltd — diagnoza we współczesnej firmie sektora prywatnego......................................................241 9 Spis treści Ocena..................................................................................................................242 Studium przypadku 9.2. Connexions — otwarty program rozwoju..................255 Podsumowanie ...................................................................................................259 10 Doskonalenie kadry zarządzającej ...................................................................261 Wprowadzenie ....................................................................................................261 Rezultaty nauki...................................................................................................262 Definicje .............................................................................................................262 Zmiana sposobu myśleniu na temat doskonalenia kadry zarządzającej ...........263 Zmiany i przeszkody w doskonaleniu zarządzania ...........................................265 Proces doskonalenia zarządzania i jego zastosowanie w praktyce ...................267 Specyficzne wymagania na różnych szczeblach zarządzania ............................268 Studium przypadku 10.1. Village AiD ...............................................................277 Podsumowanie ...................................................................................................279 11 Znaczenie rozwoju zasobów ludzkich (HRD).................................................281 Wprowadzenie ....................................................................................................281 Rezultaty nauki...................................................................................................282 Menedżerowie, zarządzanie i ich związek z kształceniem i rozwojem zasobów ludzkich................................................................................................282 Szkolenie i rozwój zasobów ludzkich ................................................................284 Umożliwienie rozwoju organizacji za pomocą odpowiedniej strategii .............289 Identyfikowanie potrzeb.....................................................................................290 Co chcesz osiągnąć jako menedżer dla siebie, swoich pracowników i współpracowników? .....................................................291 Co menedżer powinien wiedzieć o HRD? .........................................................292 Kogo musisz poznać?.........................................................................................293 Z czego warto skorzystać? .................................................................................294 Jako menedżer musisz mieć władzę ...................................................................297 Być na bieżąco ....................................................................................................299 Jak pokierować specjalistami HRD, aby spełnili Twoje oczekiwania ...............301 Wykorzystanie wiedzy specjalistów HRD do osiągnięcia własnych celów .......302 To Ty jesteś klientem .........................................................................................303 Zmienić czyjś sposób myślenia ..........................................................................303 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |