rozk ad materia u dla klasy iv

rozk ad materia u dla klasy iv, Pedagogika, dydaktyka,szkoła podstawowa, nauczanie zintegrowane
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Rozkład materiału na jednostki lekcyjne z języka niemieckiego dla klasy czwartej
szkoły podstawowej; nr programu DKOS-5002-57/05
Kapitel l - Wie geht's?
Temat lekcji L. godz.
Cele komunikacyjne
Cele leksykalne
Kat. gramatyczne
Zapoznanie z
programem
nauczania i PSO.
1
2
- poznanie i utrwalenie
internacjonalizmów
- rozwijanie sprawności
rozumienia ze słuchu na
podstawie słów już znanych, tu:
internacjonalizmów
Um mich herum
- internacjonalizmy
Drei - vier!
2 - wyrabianie umiejętności liczenia
do 12
- rozpoznawanie ze słuchu i
zapisywanie liczebników od 1 do 12
- fonetyka: wymowa i pisownia
ei
oraz ie
- liczebniki od 1 do 12
- nazwy działań
matematycznych:
plus,
minus, ist / macht
2
-
wyrabianie umiejętności
stosowania odpowiednich form
powitań i pożegnań w zależności
od pory dnia i sytuacji
- fonetyka: wymowa długich i
krótkich samogłosek
Guten Tag!
-
formy
powitań i
pożegnań
Wie geht's?
2 - nawiązywanie rozmowy
- pytanie o samopoczucie
- zwroty potrzebne do
pytania o samopoczucie
(Wie geht's?)
i odpowia-
dania na to pytanie
2
- przedstawianie się i podawanie
podstawowych informacji o sobie:
imię, miasto i kraj pochodzenia,
wiek
- fonetyka: wymowa głoski
h
- zwroty potrzebne do
podania podstawowych
informacji o sobie:
ich
heiße
... ;
ich wohne in ... ;
ich komme aus ..., ich
bin ... Jahre alt
Ich bin Jonas
Woher kommst du? 3
-
zadawanie pytań o imię,
wiek, pochodzenie, miejsce
zamieszkania
- fonetyka: wymowa
Ich-Laut
-
utrwalenie zwrotów
potrzebnych do
przedstawiania się
- zaimki pytające:
wie, wo, woher, was
- odmiana
czasownika w 1. i 2.
os. Ip
- zdanie
oznajmujące
- zdanie pytające
zaczynające się od
zaimków:
wie, wo,
woher, was
Powtórzenie: Das
kannst du schon!
Teste dich selbst!
2
Test sprawdzający
1
 Kapitel 2 - Familie und Freunde
Temat lekcji L. godz.
Cele komunikacyjne
Cele leksykalne
Kat. gramatyczne
2
- literowanie imion i nazwisk
- podawanie informacji o innej
osobie: imię, wiek, pochodzenie,
miejsce zamieszkania,
zainteresowania i upodobania
- informowanie o swoich
upodobaniach i pytanie o to
innych
- fonetyka: wymowa i pisownia
głoski
z
- alfabet niemiecki
- słownictwo
potrzebne do
opisywania innej
osoby
- słownictwo związane
z zainteresowaniami i
upodobaniami
- zaimki osobowe
sie oraz
er
-
odmiana
czasownika w 3. os.
Ip
Das mag ich!
2
- wyrabianie umiejętności
liczenia od 12 do 100
- rozpoznawanie ze słuchu i
zapisywanie liczebników od 12
do 100
- pytanie o czyjś adres i telefon
- podawanie swojego adresu i
numeru telefonu
- liczebniki od 12 do
100
- zwroty potrzebne do
podawania adresu i
numeru telefonu
Zahlen
Mama, Papa
und andere
2 - opisywanie osób z
uwzględnieniem ich cech
charakteru i wyglądu oraz
upodobań
- rozwijanie sprawności czytania i
pisania
- fonetyka: wymowa
Ich-Laut
oraz
-ig -
opisywanie swojej rodziny
- nazywanie członków
najbliższej rodziny
- podstawowe
przymiotniki określające
charakter i wygląd
- zwroty potrzebne do
opisywania postaci
- zaimek
dzierżawczy
mein /
meine
Meine Oma
ist Klasse!
3 - rozwijanie sprawności globalnego
i selektywnego rozumienia ze
słuchu
- przeprowadzanie wywiadu i
opowiadanie o rodzinie koleżanki
/ kolegi
- fonetyka: wymowa
ü
- utrwalanie
słownictwa
dotyczącego rodziny
oraz przymiotników
określających wygląd i
charakter
-
zaimek
dzierżawczy
dein /
deine
-
pytania przez
inwersję
- przeczenie
nein
i
nicht
2
-
rozwijanie sprawności czytania
ze zrozumieniem
- opowiadanie o swoich
przyjaciołach - rozwijanie
umiejętności prowadzenia krótkich
dialogów z wykorzystaniem
podanego słownictwa
- fonetyka: wymowa ö
- utrwalanie
słownictwa
dotyczącego opisu
osób
-
odmiana
czasownika w 1. i 3.
os. Im
Erwin ist mein
Freund
Powtórzenie: Das
kannst du schon!
Teste dich selbst!
2
Test sprawdzający
1
Kapitel 3 - Schule
Temat lekcji L. godz.
Cele komunikacyjne
Cele leksykalne
Kat. gramatyczne
3
- wyrabianie umiejętności
rozumienia ze słuchu
- rozwijanie umiejętności
prowadzenia krótkich dialogów z
wykorzystaniem podanego
słownictwa (przybory szkolne)
- fonetyka: wymowa i pisownia
sch
- rodzajnik
określony i
nieokreślony w
mianowniku
- zaimek osobowy
es
Kuli, Gummi, Stift
- nazwy przyborów
szkolnych
 Buntes Allerlei
2
-
rozwijanie sprawności
globalnego i selektywnego
rozumienia ze słuchu
- opisywanie przedmiotów z
uwzględnieniem nazw kolorów
- nazwy kolorów
Hilfe! Was ist das?
3
- wyrabianie umiejętności
rozumienia ze słuchu oraz
czytania ze zrozumieniem
- rozwijanie umiejętności
prowadzenia krótkich dialogów z
wykorzystaniem podanego
- utrwalanie nazw
przyborów szkolnych
- przeczenie kein l
keine
2
- rozwijanie sprawności
globalnego rozumienia ze słuchu
- wyrabianie umiejętności
rozumienia tekstu czytanego i
mówienia o nim
- wyrażanie aprobaty i
Mathe, Deutsch und
Sport
- nazwy przedmiotów
szkolnych
- słownictwo typowe
dla wyrażania aprobaty
i dezaprobaty
Schreiben, malen,
programmieren
2
- pisanie i opowiadanie o czynno-
ściach wykonywanych na lekcjach
- wyrabianie umiejętności
dokładnego rozumienia tekstu
czytanego oraz rozumienia ze
słuchu
- słownictwo dotyczące
czynności
wykonywanych na
lekcjach
- doskonalenie
umiejętności wyrażania
- bezokolicznik
Powtórzenie: Das
kannst du schon!
Teste dich selbst!
2
1
Test sprawdzający
Kapitel 4 - Ich habe immer viel zu łun
Temat lekcji L. godz.
Cele komunikacyjne
Cele leksykalne
Kat. gramatyczne
Montag, Dienstag,
Mittwoch
2
- rozwijanie sprawności czytania i
słuchania
- pisanie, rozmawianie i
opowiadanie o zajęciach
pozalekcyjnych
- sporządzanie statystyki
klasowej dotyczącej zajęć
pozaszkolnych
- dni tygodnia
- słownictwo
dotyczące zajęć
pozalekcyjnych
- odmiana
czasownika
haben
-
szyk zdania
oznajmującego
Mein Freund,
der Computer
- odmiana
czasownika w 2. os.
Im
2 - rozwijanie sprawności
słuchania, czytania i pisania
- fonetyka: wymowa słów
pochodzenia angielskiego
- słownictwo
dotyczące komputera i
internetu
2
- doskonalenie sprawności
rozumienia tekstu czytanego
- fonetyka: wymowa głosek p, f,
k
-
ćwiczenie umiejętności
prowadzenia krótkich dialogów
- opowiadanie o innych
osobach z uwzględnieniem ich
zainteresowań i upodobań
- utrwalanie słownictwa
dotyczącego
zainteresowań i
internetu
- zaimki dzierżawcze
ihr
i
sein
Meine Homepage
Brieffreunde im Netz 2
- kształcenie umiejętności
czytania ze zrozumieniem (posty
internetowe)
- doskonalenie umiejętności
opowiadania o innych osobach:
ich zainteresowaniach i
upodobaniach
- pisanie listu
- fonetyka: wymowa dyftongu eu
- doskonalenie
słownictwa dotyczącego
zainteresowań i
upodobań
-
zaimek dzierżawczy
sein
(rodzaj nijaki)
 Hast du ein Tier?
3 - kształcenie umiejętności
rozumienia ze słuchu
- przeprowadzanie ankiety
dotyczącej posiadania zwierząt
domowych
- opisywanie zwierząt domowych
nazwy i słownictwo
dotyczące zwierząt
domowych
- liczba mnoga
rzeczowników
- rodzajnik
nieokreślony w
bierniku
2
Powtórzenie: Das
kannst du schon!
Teste dich selbst!
1
Test sprawdzający
Frohes Fest! - materiały dodatkowe
Temat lekcji
L. godz.
Cele komunikacyjne
Cele leksykalne
Kat. gramatyczne
2
- zdobywanie informacji o
tradycjach związanych z
adwentem w Niemczech
- słownictwo dotyczące
adwentu i tradycji z nim
związanych
Advent
2
- zdobywanie informacji o tradycjach
związanych z Bożym Narodzeniem w
krajach niemieckojęzycznych
- pisanie życzeń świątecznych
- słownictwo dotyczące
świąt Bożego Narodzenia
i tradycji z nim
związanych
Weihnachten
2
- zdobywanie informacji o
tradycjach związanych z
Wielkanocą w krajach
niemieckojęzycznych
- pisanie życzeń świątecznych
- podstawowe zwroty
dotyczące Wielkanocy i
tradycji z nią związanych
Ostern
Plan wynikowy
Wymagania programowe
Wymagania podstawowe
Treści
programowe
Wymagania ponadpodstawowe
Rozdział
Uczeń
Kapitel 1
Wie geht 's? • zna wybrane internacjonalizmy
• wskazuje na rysunku odpowiednie
obiekty na podstawie tekstu słuchanego
• liczy w zakresie 1-12 i poprawnie
wykonuje proste zadania arytmetyczne
• zapisuje słownie usłyszane liczby
• wita się i żegna z rówieśnikami oraz
osobami dorosłymi, dobierając formy
stosownie do pory dnia
• pyta o samopoczucie rozmówcę i
opowiada o własnym samopoczuciu
• analizuje słowa piosenki dotyczącej
powitań i pożegnań oraz wykonuje ją
• poprawnie rozróżnia niemieckie imiona
żeńskie i męskie
• zna zwroty potrzebne do wyrażenia
podstawowych informacji o sobie (imię,
kraj pochodzenia, wiek, miejsce
zamieszkania) oraz zwroty do zapytania
rozmówców o te dane
• na podstawie encyklopedii wpisuje
stolice Niemiec, Austrii i Szwajcarii
• wyszukuje podstawowe informacje w
teksie słuchanym (np. gdzie odbywała się
rozmowa, ile osób rozmawiało)
• poprawnie porządkuje kolejność
wypowiedzi w dialogach
• zbiera materiały (zdjęcia z wakacji,
wycinki i zdjęcia z gazet, własne rysunki,
opakowania itp.) dotyczące krajów
niemieckiego obszaru językowego (DACH),
wśród których umieszcza poznane na
lekcjach zwroty
• zwraca uwagę na różnice w wymawianiu
długich i krótkich samogłosek • odmienia
czasowniki:
kommen, wohnen, machen,
heißen
oraz
sein
w 1 i 2 osobie liczby
pojedynczej
• poprawnie stosuje zaimki osobowe:
ich
i
du
• wymienia znane z autopsji słowa
niemieckie
• sprawnie posługuje się liczebnikami w
zakresie 1-12
• recytuje rymowankę dotyczącą
liczebników
• stosując formy powitań i pożegnań,
uwzględnia formy oficjalne, potoczne i
regionalne
• używa różnorodnych zwrotów,
opowiadając o swoim samopoczuciu
• wykonuje z pamięci piosenkę dotyczącą
powitań i pożegnań
• zna kilka najpopularniejszych
niemieckich imion
• szczegółowo opowiada o sobie, stosując
poznane zwroty i wyrażenia
• sprawnie prowadzi dialogi, w których
podaje informacje o sobie bądź wciela się
w postać znanej osoby
• na podstawie mapy i słownika
szczegółowo opisuje wskazane osoby
• zbiera obszerne materiały (zdjęcia z
wakacji, wycinki i zdjęcia z gazet, własne
rysunki, opakowania itp.) dotyczące krajów
niemieckiego obszaru językowego (DACH),
uzupełniając je bogatym słownictwem
• w swoich wypowiedziach poprawnie
wymawia długie i krótkie samogłoski
• sprawnie buduje zdania oznajmujące
oraz pytające, stosując poprawny szyk
wyrazów
Familie und
Freunde
• zna niemiecki alfabet
• przeliterowuje imiona i nazwiska
• dobiera odpowiednie zdjęcia do
opisów osób
• przeprowadza wywiad z koleżanką /
kolegą, pytając o imię, miejsce
zamieszkania, wiek i hobby, oraz krótko
opowiada o niej / nim na podstawie
zdobytych informacji
• zna liczebniki do 100
• uzupełnia brakujące części liczebników
na podstawie tekstu słuchanego oraz
zaznacza usłyszane liczebniki
• zna zwroty sugerujące rozmówcy
powtórzenie wypowiedzi
• zna nazwy członków rodziny i
poprawnie łączy je w pary
• zna przymiotniki opisujące wygląd i
charakter człowieka
• na podstawie o wywiadu z koleżanką /
kolegą sprawnie o niej / o nim opowiada
• swobodnie operuje liczebnikami do 100
• umiejętnie używa różnorodnych
zwrotów, sugerujących rozmówcy
powtórzenie wypowiedzi
• szczegółowo opisuje wybraną osobę,
uwzględniając cechy charakteru i wyglądu
• wykonuje z pamięci piosenkę, dotyczącą
członków rodziny
• przygotowuje kolaż, przedstawiający
drzewo genealogiczne swojej rodziny, oraz
kolaż o swoich przyjaciołach z obszernymi
informacjami opisującymi prezentowane
osoby
• w swoich wypowiedziach poprawnie
wymawia głoski c,
ü oraz ö
• układa do zdań możliwie największą
liczbę pytań
Kapitel 2
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lemansa.htw.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Smętna dusza może nas zabić prędzej, o wiele prędzej niż zarazek.