sampler01, Artykuły Computer Arts
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CD TUTORIALE PHOTOSHOP FLASH PAINTER ILLUSTRATOR INDESIGN Sampler 1/2010 • Profil Anne Stokes • Psychodeliczne odrodzenie • Typobrazy - projekty studentów ASP • 12 rad dla wolnych strzelców • Tworzymy du“e obrazy - tutorial Photoshop • Praca z czcionkami - tutorial Illustrator • Własny interfejs - tutorial Flash • Powtarzalna tekstura - tutorial Illustrator • Realistyczne wn•trza - tutorial Photoshop • Recenzja Xtreme Pro 5 • Co warto wiedzie˜ o 3D Artykuły pochodz‡ z numerów: 12/09, 1/10, 2/10, 3/10 MAC/PC 1/2010 01 Anne Stokes Anne Stokes Wiek: 37 Ulubiony artysta: Todd Lockwood Wykorzystywane oprogramowanie: Photoshop Przeciętny czas tworzenia obrazka: Tr z y dni Kontakt: www.annestokes.com 01 Skull Embrace . „Mały smok zazdrośnie strzeże swojego łupu” – opowiada Anne o ilustracji zaprojektowanej spróbuj wcisnąć w jednej linijce. 02 Aracnafaria . „Opis zlecenia dawał pole do popisu” – mówi Anne o tym obrazie, który pierwotnie został zamówiony jako rzeźba dla Nemesis Now. Mówi się, że pierwsza czynność wykonana rano ma wpływ na przebieg całego dnia. W przypadku Anne Stokes, niezależnej ilustratorki, sprawdza się to szczególnie często. „Każdego ranka wyprowadzam mojego psa na spacer wokół starego, wikto- riańskiego cmentarza” – mówi. „Rzeźby i wzory na niektórych nagrobkach są piękne”. I rzeczywiście, hrabstwo Yorkshire – gdzie mieszka Anne – jest bogatym źródłem inspiracji dla jej prac z uwagi na bogactwo gotyckiej archi- tektury. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z dawno zapomnianymi królestwami w „Dragon Lord”, czy nie- zwykłym symbolizmem „Gothic Siren”, niesamowite ilustracje Anne zawsze opowiadają jakąś historię, którą widz jest zmuszony zinterpretować, choć nie zawsze odkodować. „Moje prace często kryją w sobie to, co wymyśli sobie ich odbiorca” – mówi. jektować schemat oświetlenia jeszcze przed przystąpieniem do pracy nad detalami. 01 „Czasami w głowie zapa- la mi się żaróweczka i pojawia się jakiś ciekawy pomysł” – dodaje Anne z uśmiechem. „Wiele moich ilustracji to złożone projekty, więc często sposób, w jaki poszczególne elementy ułożą się względem siebie, tworząc ukryty wzór lub nowe ich połączenia, pozwala uzyskać coś bardzo interesującego. Czasami też zauważam obiekt lub postać, która sprawi, że wpadnę na jakiś ciekawy pomysł. Albo nietypowe oświetlenie. Mam mały kieszonkowy aparat cyfrowy, który noszę ze sobą i który pozwala mi utrwalać różne inspi- racje”. Potem Anne opowiada bardziej szczegółowo o tym, jak zazwyczaj generuje pomysły i koncepcje swoich obrazów, wykorzystując jako przykład oszałamiającą pracę „Aracnafaria”. „Wyobraziłam sobie gotyckie czarow- nice kryjące się w ciemnych miejscach, a pająki wydały mi się ich naturalnymi towarzyszami – to klasyczne gotyckie stworzenia” – wyjaśnia. „Dlatego wła- śnie suknia i rękawiczki wyglądają jak utkane z pajęczyny. Również naszyjnik ma kształt pająka z tylnymi odnóżami układającymi się w kształt serca. Jest to detal, ale przy bliższym przyjrzeniu się wzbogaca całość. Schemat kolorów jest dość minimalistyczny, pasuje do gotyckiej stylistyki i podkreśla czerwień skrzydeł. Wszystko to wymyśliłam jeszcze zanim ołówek po raz pierwszy dotknął papieru!” Anne Stokes specja- lizuje się w tworzeniu ilustracji utrzymanych w mrocznych klimatach gotyku i horroru. Artyst- ka nawet kiedy nic nie maluje, i tak rozmyśla o tym, jaka będzie jej następna ilustracja... Potęga szkicu Proces twórczy, jaki stosuje Anne, jest dość typowy. „Bez względu na to, czy otrzymam zlecenie namalowania ilustracji o konkretnej tematyce, czy też realizuję własne pomysły, zaczynam od stworzenia szkicu z podstawową kompozycją” – twierdzi. „Czasami szkicuję na komputerze, ale zazwyczaj rysuję ołówkiem na papierze, a na- stępnie skanuję szkic. Łatwiej jest mi mazać ołówkiem i manipulować kartką papieru. Czasami robię zdjęcia modeli, aby tworzone przeze mnie pozy spra- wiały bardziej naturalne wrażenie. Jeśli pracuję nad zleceniem, szkic wysyłam pocztą elektroniczną do dyrektora ar- tystycznego projektu w celu uzyskania jego akceptacji. Jeśli zachodzi potrzeba dokonania zmian, robię to na tym etapie. Następnie zaczynam malować w Photo- shopie – zaczynając od podstawowych kolorów i odcieni, co pozwala zapro- Heavy metal Od dwunastu lat Anne tworzy swoje czasami piękne, czasami makabryczne, ale zawsze imponujące obrazy gotyckie czy fantasy dla największych graczy na tym rynku, jak chociażby Wizards of the Coast czy Dungeons & Dragons. Anne Stokes Computer Arts Styczeń 2010 www.computerarts.com.pl Profil 39 ????? 02 Galeria www.computerarts.com.pl Computer Arts Styczeń 2010 03 03 Computer Arts Styczeń 2010 www.computerarts.com.pl Anne Stokes Profil 0 4 05 04 03 Gothic Siren . „Nieziemsko piękna kusicielka” – tak Anne przedstawia swoją wampiryczną bohaterkę. „Okno tworzy coś w rodzaju aureoli, chociaż po- stać ta z pewnością nie jest aniołem”. Co do tego nie mamy wątpliwości… Jednak początki nie były łatwe. „Poszłam do college’u ar- tystycznego, ale zrezygnowałam po sześciu miesiącach” – informuje artystka. „Tamtejsi wykładowcy nie przepadali za ideą sztuki fantasy. Dlatego też w dużym stopniu jestem samoukiem. Szkoda, bo byłam pełna entuzjazmu i chęci do nauki” – mówi z żalem. „Kiedy zaczęłam marzyć o zostaniu profesjonalną artystką, inspirowałam się moimi ulubionymi twórcami fantasy. Nauczyłam się też obsługi cyfrowych pro- gramów malarskich. Od małego lubiłam rysować i malować, więc bardzo dużo ćwiczyłam”. Profesjonalna kariera Anne zaczęła się, kiedy miała 16 lat. Pomalowała wtedy skórzane kurtki „lokalnego heavymetalowego gangu”. I kiedy wspomniany gang prowadził ożywione życie towarzyskie w pobliskim hotelu, jedna z przy- ozdobionych kurtek wpadła w oko pracownikowi pewnej firmy merchandisingowej... Po zrealizowaniu kilku zleceń zapropo- nowano jej etat, a reszta to już historia. „Duży projekt, który obecnie realizuję, to promowa- nie mojej własnej sztuki” – zdradza Anne. „Przez ostatnich kil- ka lat zaczęłam licencjonować swoje prace, powoli wycofując się ze zleceń dla firm. Jestem autorką szeregu koncepcji i serii obrazów, na które sprzedaję licencje firmom, by mogły je wykorzystać w swoich produktach. Są to kalendarze, plakaty, T-shirty, puzzle, kartki pocztowe, biżuteria, rzeźby i inne. Idzie mi bardzo dobrze i optymistycznie patrzę w przyszłość, KOMENTARZE Rob Delaney „ImagineFX” Podoba mi się swojego rodzaju nieokre- śloność. Nie wiemy czy to śmierć przyszła po czarownicę z zemsty za bawienie się czasem? A może to czarownica jest tu panią, mającą na usługach samą śmierć? 04 Final Verdict . „To było bardzo ciekawe zadanie – zaprojektowanie wszystkich detali szkieletu kostuchy. Miałam też nadzieję, że umieszczenie punktu widzenia na dole spotęguje wrażenie zagroże- nia” – mówi Anne. Katarina Sokolova Profesjonalna artystka Uważam, że ilustracja Anne chce pokazać tajemnicze i niezwykłe aspekty ludzkiej psychiki. Łączy mroczne i niepokojące wizje z pięknem i atrakcyjnością. Kazky Czytelniczka „ImagineFX” Ilustracja pokazuje mroczną tematykę w niezwykle atrakcyjny sposób. Anne wy- pełnia swoje obrazy pięknymi postaciami i bogatą oraz pełną detali symboliką. Oglądanie ich to prawdziwa przyjemność. 05 Gothic Prayer . Jest to kolejny osza- łamiający projekt T-shir tu. „ Zawsze staram się przed- stawiać popularne motywy w niezwykły i unikalny sposób” – wyjaśnia. Galeria www.computerarts.com.pl Computer Arts Styczeń 2010 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |