sampler01

sampler01, Artykuły Computer Arts
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CD
TUTORIALE
PHOTOSHOP
FLASH
PAINTER
ILLUSTRATOR
INDESIGN
Sampler
1/2010
• Profil Anne Stokes
• Psychodeliczne odrodzenie
• Typobrazy - projekty studentów ASP
• 12 rad dla wolnych strzelców
• Tworzymy du“e obrazy - tutorial Photoshop
• Praca z czcionkami - tutorial Illustrator
• Własny interfejs - tutorial Flash
• Powtarzalna tekstura - tutorial Illustrator
• Realistyczne wn•trza - tutorial Photoshop
• Recenzja Xtreme Pro 5
• Co warto wiedzie˜ o 3D
Artykuły pochodz‡ z numerów: 12/09, 1/10, 2/10, 3/10
MAC/PC
1/2010
01
Anne Stokes
Anne Stokes
Wiek: 37
Ulubiony artysta: Todd Lockwood
Wykorzystywane oprogramowanie:
Photoshop
Przeciętny czas tworzenia obrazka:
Tr z y dni
Kontakt:
www.annestokes.com
01 Skull
Embrace
. „Mały
smok zazdrośnie
strzeże swojego
łupu” – opowiada
Anne o ilustracji
zaprojektowanej
spróbuj wcisnąć
w jednej linijce.
02 Aracnafaria
.
„Opis zlecenia
dawał pole do
popisu” – mówi
Anne o tym
obrazie, który
pierwotnie został
zamówiony
jako rzeźba dla
Nemesis Now.
Mówi się, że pierwsza
czynność wykonana rano ma wpływ
na przebieg całego dnia.
W przypadku
Anne Stokes, niezależnej ilustratorki,
sprawdza się to szczególnie często.
„Każdego ranka wyprowadzam mojego
psa na spacer wokół starego, wikto-
riańskiego cmentarza” – mówi. „Rzeźby
i wzory na niektórych nagrobkach
są piękne”. I rzeczywiście, hrabstwo
Yorkshire – gdzie mieszka Anne – jest
bogatym źródłem inspiracji dla jej prac
z uwagi na bogactwo gotyckiej archi-
tektury. Bez względu na to, czy mamy
do czynienia z dawno zapomnianymi
królestwami w „Dragon Lord”, czy nie-
zwykłym symbolizmem „Gothic Siren”,
niesamowite ilustracje Anne zawsze
opowiadają jakąś historię, którą widz
jest zmuszony zinterpretować, choć nie
zawsze odkodować. „Moje prace często
kryją w sobie to, co wymyśli sobie ich
odbiorca” – mówi.
jektować schemat oświetlenia jeszcze
przed przystąpieniem do pracy nad
detalami.
01
„Czasami w głowie zapa-
la mi się żaróweczka i pojawia się
jakiś ciekawy pomysł” – dodaje Anne
z uśmiechem. „Wiele moich ilustracji to
złożone projekty, więc często sposób,
w jaki poszczególne elementy ułożą
się względem siebie, tworząc ukryty
wzór lub nowe ich połączenia, pozwala
uzyskać coś bardzo interesującego.
Czasami też zauważam obiekt lub
postać, która sprawi, że wpadnę na
jakiś ciekawy pomysł. Albo nietypowe
oświetlenie. Mam mały kieszonkowy
aparat cyfrowy, który noszę ze sobą
i który pozwala mi utrwalać różne inspi-
racje”. Potem Anne opowiada bardziej
szczegółowo o tym, jak zazwyczaj
generuje pomysły i koncepcje swoich
obrazów, wykorzystując jako przykład
oszałamiającą pracę „Aracnafaria”.
„Wyobraziłam sobie gotyckie czarow-
nice kryjące się w ciemnych miejscach,
a pająki wydały mi się ich naturalnymi
towarzyszami – to klasyczne gotyckie
stworzenia” – wyjaśnia. „Dlatego wła-
śnie suknia i rękawiczki wyglądają jak
utkane z pajęczyny. Również naszyjnik
ma kształt pająka z tylnymi odnóżami
układającymi się w kształt serca. Jest
to detal, ale przy bliższym przyjrzeniu
się wzbogaca całość. Schemat kolorów
jest dość minimalistyczny, pasuje do
gotyckiej stylistyki i podkreśla czerwień
skrzydeł. Wszystko to wymyśliłam
jeszcze zanim ołówek po raz pierwszy
dotknął papieru!”
Anne Stokes
specja-
lizuje się w tworzeniu
ilustracji utrzymanych
w mrocznych klimatach
gotyku i horroru. Artyst-
ka nawet kiedy nic nie
maluje, i tak rozmyśla
o tym, jaka będzie jej
następna ilustracja...
Potęga szkicu
Proces twórczy, jaki stosuje Anne,
jest dość typowy. „Bez względu na to,
czy otrzymam zlecenie namalowania
ilustracji o konkretnej tematyce, czy też
realizuję własne pomysły, zaczynam
od stworzenia szkicu z podstawową
kompozycją” – twierdzi. „Czasami
szkicuję na komputerze, ale zazwyczaj
rysuję ołówkiem na papierze, a na-
stępnie skanuję szkic. Łatwiej jest mi
mazać ołówkiem i manipulować kartką
papieru. Czasami robię zdjęcia modeli,
aby tworzone przeze mnie pozy spra-
wiały bardziej naturalne wrażenie. Jeśli
pracuję nad zleceniem, szkic wysyłam
pocztą elektroniczną do dyrektora ar-
tystycznego projektu w celu uzyskania
jego akceptacji. Jeśli zachodzi potrzeba
dokonania zmian, robię to na tym etapie.
Następnie zaczynam malować w Photo-
shopie – zaczynając od podstawowych
kolorów i odcieni, co pozwala zapro-
Heavy metal
Od dwunastu lat Anne tworzy swoje
czasami piękne, czasami makabryczne,
ale zawsze imponujące obrazy gotyckie
czy fantasy dla największych graczy
na tym rynku, jak chociażby Wizards of
the Coast czy Dungeons & Dragons.
Anne Stokes
Computer Arts
Styczeń 2010
www.computerarts.com.pl
Profil
39
?????
02
Galeria
www.computerarts.com.pl
Computer Arts
Styczeń 2010
03
03
Computer Arts
Styczeń 2010
www.computerarts.com.pl
Anne Stokes
Profil
0
4
05
04
03 Gothic Siren
.
„Nieziemsko piękna
kusicielka” – tak
Anne przedstawia
swoją wampiryczną
bohaterkę. „Okno
tworzy coś w rodzaju
aureoli, chociaż po-
stać ta z pewnością
nie jest aniołem”. Co
do tego nie mamy
wątpliwości…
Jednak początki nie były łatwe. „Poszłam do college’u ar-
tystycznego, ale zrezygnowałam po sześciu miesiącach”
– informuje artystka. „Tamtejsi wykładowcy nie przepadali
za ideą sztuki fantasy. Dlatego też w dużym stopniu jestem
samoukiem. Szkoda, bo byłam pełna entuzjazmu i chęci do
nauki” – mówi z żalem. „Kiedy zaczęłam marzyć o zostaniu
profesjonalną artystką, inspirowałam się moimi ulubionymi
twórcami fantasy. Nauczyłam się też obsługi cyfrowych pro-
gramów malarskich. Od małego lubiłam rysować i malować,
więc bardzo dużo ćwiczyłam”.
Profesjonalna kariera Anne zaczęła się, kiedy
miała 16 lat. Pomalowała wtedy skórzane kurtki „lokalnego
heavymetalowego gangu”. I kiedy wspomniany gang prowadził
ożywione życie towarzyskie w pobliskim hotelu, jedna z przy-
ozdobionych kurtek wpadła w oko pracownikowi pewnej firmy
merchandisingowej... Po zrealizowaniu kilku zleceń zapropo-
nowano jej etat, a reszta to już historia.
„Duży projekt, który obecnie realizuję, to promowa-
nie mojej własnej sztuki” – zdradza Anne. „Przez ostatnich kil-
ka lat zaczęłam licencjonować swoje prace, powoli wycofując
się ze zleceń dla firm. Jestem autorką szeregu koncepcji i serii
obrazów, na które sprzedaję licencje firmom, by mogły je
wykorzystać w swoich produktach. Są to kalendarze, plakaty,
T-shirty, puzzle, kartki pocztowe, biżuteria, rzeźby i inne. Idzie
mi bardzo dobrze i optymistycznie patrzę w przyszłość,
KOMENTARZE
Rob Delaney
„ImagineFX”
Podoba mi się swojego rodzaju nieokre-
śloność. Nie wiemy czy to śmierć przyszła
po czarownicę z zemsty za bawienie się
czasem? A może to czarownica jest tu panią, mającą
na usługach samą śmierć?
04 Final Verdict
.
„To było bardzo
ciekawe zadanie
– zaprojektowanie
wszystkich detali
szkieletu kostuchy.
Miałam też nadzieję,
że umieszczenie
punktu widzenia
na dole spotęguje
wrażenie zagroże-
nia” – mówi Anne.
Katarina Sokolova
Profesjonalna artystka
Uważam, że ilustracja Anne chce pokazać
tajemnicze i niezwykłe aspekty ludzkiej
psychiki. Łączy mroczne i niepokojące
wizje z pięknem i atrakcyjnością.
Kazky
Czytelniczka „ImagineFX”
Ilustracja pokazuje mroczną tematykę
w niezwykle atrakcyjny sposób. Anne wy-
pełnia swoje obrazy pięknymi postaciami
i bogatą oraz pełną detali symboliką. Oglądanie ich
to prawdziwa przyjemność.
05 Gothic Prayer
.
Jest to kolejny osza-
łamiający projekt
T-shir tu. „ Zawsze
staram się przed-
stawiać popularne
motywy w niezwykły
i unikalny sposób” –
wyjaśnia.
Galeria
www.computerarts.com.pl
Computer Arts
Styczeń 2010
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lemansa.htw.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Smętna dusza może nas zabić prędzej, o wiele prędzej niż zarazek.