rozrząd 1.2TDi

rozrząd 1.2TDi,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Informacjao produkcieAST4840Zestaw narzędzi nastawczych/doblokowania dla silników wysokoprężnychNarzędzia uzupełniające:AST4741Zestaw prowadnic wspornika zamkaZastosowanie:Silniki wysokoprężne GRUPY VW zPOMPOWTRYSKIWACZAMI 1.2TDi, 1.4TDi, 1.9TDi i 2.0TDi PD wAUDI:A2A6SEAT:ArosaLeonAlteaSKODA:FabiaVOLKSWAGEN:LupoGolfGolf PlusTouranTransporterA3CabrioletA4IbizaToledoCordobaAlhambraOctaviaSuperbPoloBoraPassatSharanFoxJettaBeetleCaddyRównież montowane w modelu FORD Galaxy(99-)Kody silników specjalnych, dla których stosowany jest zestawAST4840 - patrz "Oznaczenia kodowe silników" na następnej stronieWAŻNE:W celu ustalenia bieżących procedur i danych należyzawsze korzystać z instrukcji obsługowych producenta samochodulub firmowych instrukcji obsługi. Opisy zastosowania zestawów oraznarzędzi zamieszczone w informacjach o produkcie wraz z ogólnymiinstrukcjami podane są wyłącznie w charakterze wytycznych.Wymagane dodatkowe narzędzia AST Tools:AST4741 Zestaw prowadnic wspornika zamkaAST4844 Narzędzie do blokowania koła zębatego wałkarozrząduZawartość zestawu/części zamiennePoz.Nr częściAST4636AST4836AST4440V2AST4637AST4633AST4837AST4838AST4640T7AST4638AST4639AST4840V4AST4840-84OpisNarzędzie do blokowania wałukorbowego (w kolorze złotym)Narzędzie do blokowania wałukorbowego (w kolorze srebrnym)Trzpienie do blokowania wałkarozrządu (2 szt. w zestawie)Nastawnik napinaczaNastawnik napinaczaNarzędzie do regulacji napinaczaNarzędzie do blokowania napinaczaTrzpień do blokowania napinacza(mech)Narzędzie do blokowania napinacza(hyd)Narzędzie do ustawiania napinacza(hyd)Narzędzie do blokowania napinaczapaska napędowego urządzeńpomocniczychWalizka + wkład411765131023891234567891011--AUTO SERVICE TOOLS© Auto Service Tools Limited, 20071/748407174 AST4840new_pl_K1indd.indd12008-03-14 23:43:01Zestaw narzędzi nastawczych/do blokowania dla silników wysokoprężnych AST4840 stosowany jest do wymiany paska rozrządu z silnikachz pompowtryskiwaczami w modelach Audi, Seat, Skoda, Volkswagen i Ford Galaxy – szczegółowe informacje o modelach zamieszczonow punkcie "Zastosowania". Zestaw stosowany jest dla silników o następujących oznaczeniach kodowych:-Oznaczenia kodowe silników1.2TDi PDANY, AYZ1.4TDi PDAMF, ATL, BAY, BHC, BMS, BNM, BNV, BWB1.9TDi PDAJM, AMG, ANU, ARL, ASZ, ATD, ATJ, AUY, AVB, AVF, AVQ, AWX, AXB, AXC, AXR, BEW, BJB, BKC, BKE, BLS, BLT, BMT, BPX, BRB, BRM, BRR,BRS, BRU, BSU, BSW, BTB, BUK, BVK, BXE, BXF2.0TDi PDAZV, BDJ, BDK, BGW, BHW, BKD, BKP BLB, BMA, BMM, BMN, BMP BMR, BNA, BPW, BRC, BRE, BRF, BRT, BUZ, BE, BVF, BVG, BVH, BWV,,WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NARZĘDZIOd chwili wprowadzenia na rynek w roku 1999 silniki te poddano wielu modyfikacjom, z których część miała wpływ na narzędzia stosowane doobsługi układu rozrządu. Nie wszystkie te modyfikacje powodowałyzmiany oznaczeń kodowych silników.W związku z tym bardzo ważne jest,aby starannie sprawdzić cechy silnika w celu upewnienia się, że stosowane są właściwe narzędzia do obsługi układu rozrządu.UNIERUCHAMIANIE WAŁU KORBOWEGO: Sprawdzić,czy zamontowane jest okrągłe, czy owalne koło zębate wałukorbowego.Oryginalne koła zębate wałukorbowego są OKRĄGŁE.Użyć narzędziaAST4636doustawienia wału korbowegow GMP – znaki nastawcze musząbyć ustawione w położeniuodpowiadającym godzinie 12na tarczy zegaraStopniowe wprowadzanieOWALNYCH kół zębatychwału korbowegoUżyć narzędziaAST4836 doustawienia wału korbowegow GMP –znaki nastawcze MUSZĄznaleźć się w położeniuodpowiadającemu godzinie 1na tarczy zegara.Napinacze hydrauliczne-Użyć narzędzi : nastawnikaAST4637,narzędzia doblokowaniaAST4638i narzędzianastawczegoAST4639Napinacze mechaniczne–Użyć narzędzi: nastawnikaAST4633i trzpienia blokującegoAST4640T7516ZAWIESZENIE SILNIKA (DEMONTAŻ)- NAPINANIEPASKASprawdzić, czy zawieszenia silnika posiada "duży", czy"mały" wspornikOd czerwca 2005w niektórychmodelach montowane jestzmodyfikowane, "większe"zawieszenie silnika.Pozwala to na uniknięcie demontażuzawieszenia i podpierania silnika,7w przypadku wymiany paska.Dodatkowo -W roku 2004zmodyfikowanonapinacz mechaniczny,wprowadzając dodatkowyotwór sześciokątny, który służy doobracania napinacza celem8napięcia paska.W związku z tym-Stosowane są alternatywnenarzędzia do napinania paska,pozwalające na dostęp domechanicznego napinaczaw silnikach z większymwspornikiem zawieszeniabez jego demontażu.W tym celu wykorzystany jestdodatkowy otwór sześciokątnyw napinaczu.9Użyć narzędzi: nastawnikaAST4837i narzędzia blokującegoAST4838Duży2USTAWIANIE WAŁKA ROZRZĄDU:Sprawdzić, czy silnikposiada jeden, czy dwa wałkirozrząduSilniki 1.2TDi, 1.4TDi i 1.9TDi PDposiadają jeden wałek rozrządu (8V)Użyć trzpienia blokującego1 x AST4440V23Silniki 2.0TDi PD mogą posiadaćjeden (8V) lub dwa wałki rozrządu(16V)Dla silników z dwoma wałkamirozrządu -Użyć trzpieni blokujących42 x AST4440V2MałyV2V2NAPINANIE PASKA ROZRZĄDU:Sprawdzić, czyzamontowany jest napinacz hydrauliczny, czy mechanicznyW 2002 rokuw niektórych silnikach 1.2/1.4 i 1.9 zmieniononapinacz hydrauliczny na mechaniczny. Silniki 2.0TDi PD wyposażonesą w napinacz mechaniczny2/748407174 AST4840new_pl_K1indd.indd2AUTO SERVICELimited, 2007TOOLS© Auto Service Tools2008-03-14 23:43:23Przygotowanie silników i demontaż elementów utrudniających wymianępaska zmienia się w zależności od modelu/silnika jednak zasadniczonależy wymontować przewody elastyczne turbosprężarki i chłodnicypowietrza doładowywującego oraz osłony pasków rozrządu i kołopasowe wału korbowego. Wystąpi potrzeba prawidłowego podparciasilnika, ponieważ wymagany jest demontaż wsporników zawieszenia.OSTRZEŻENIE:W niektórych modelach wystąpi potrzebaodłączenia przewodów paliwowych od pokrywy silnika. Paliwojest pod ciśnieniem i może być BARDZO GORĄCE. Podczasodłączania przewodów zachować szczególną ostrożność, abyuniknąć rozlania paliwa.W modelach z silnikami AJM, ASZ, ATD, AUY prawy reflektorAST4741 Zestaw prowadnic wspornika zamka - doustawiania w położeniu obsługowym (narzędzieuzupełniające, nie wchodzi w skład zestawu)Prawie wszystkie modele produkowane przez Grupę VW posiadająmożliwość wysunięcia wspornika zamka a tym samym zapewnieniawiększego dostępu do przedziału silnika, w celu wykonania różnychczynności obsługowych.W szeregu modeli, w tym VW Passat i Audi A4/A6, wysunięciewspornika zamka w położenie obsługowe jest etapem procedurywymiany paska rozrządu. Użyć prowadnic wspornika zamka AST4441dla modeli Audi i Passat (-00) i prowadnic AST4742 dla modelu Passat(00-). Obie prowadnice wchodzą w skład zestawu AST4741.11AST4840V4 Narzędzie do blokowania napinacza paskanapędowego urządzeń pomocniczychW większości przypadków, napinacz paska napędowego urządzeńpomocniczych jest unieruchamiany za pomocą trzpienia blokującegoAST4840V3. Następnie demontowany jest napinacz w celuumożliwienia dostępu do przedniej części silnika.Wymiana paska rozrząduProcedury wymiany paska rozrządu i ustawiania rozrządu w silnikachwysokoprężnych z pompowtryskiwaczami są bardzo podobne.Wiele narzędzi do obsługi układu rozrządu jest wspólnych dlawszystkich silników. Zastosowanie narzędzi jest wyszczególnionew instrukcjach w następującej kolejności: -Unieruchamianie wału korbowego– użyć AST4636 (w kolorzezłotym) w silnikachz "okrągłym" kołem zębatymwału korbowego10AST4441Prowadnice wspornika z zestawu AST4741Przygotowanie silników i demontaż elementów utrudniających wymianępaska zmienia się w zależności od modelu/silnika jednak zasadniczonależy wymontować przewody elastyczne turbosprężarki i chłodnicypowietrza doładowywującego oraz osłony pasków rozrządu i kołopasowe wału korbowego. Wystąpi potrzeba prawidłowego podparciasilnika, ponieważ wymagany jest demontaż wsporników zawieszenia,w przypadku gdy nie jest zamontowane nowe, "większe" zawieszenie".(patrz "ważne informacje dotyczące wyboru narzędzi").OSTRZEŻENIE:W niektórych modelach wystąpi potrzebaodłączenia przewodów paliwowych od pokrywy silnika. Paliwojest pod ciśnieniem i może być BARDZO GORĄCE. Podczasodłączania przewodów zachować szczególną ostrożność, abyuniknąć rozlania paliwa.W modelach z silnikami AJM, ASZ, ATD, AUY wystąpi potrzebawymontowania prawego reflektora.- użyć AST4836 (w kolorzesrebrnym) w silnikachz "owalnym" kołem zębatymwału korbowegoUnieruchamianie wałka rozrządu– Silniki z jednym wałkiemrozrządu 1.2/1.4/1.9TDi/2.0TDi (8V) PD– Silniki z dwoma wałkamirozrządu– 2.0TDi PD (16V)Napinacze pasków rozrządu– Napinacz hydrauliczny– Napinacze mechaniczne(02- i 04-)Silniki z jednym wałkiemrozrządu 1.2/1.4/1.9TDii 2.0TDi PD– Silniki z dwoma wałkamirozrządu– 2.0TDi PDSprawdzanie i regulacjaukładu rozrząduWAŻNE:Podczas wymiany paska rozrządu silnik musi byćZIMNY.AUTO SERVICE TOOLS© Auto Service Tools Limited, 20073/748407174 AST4840new_pl_K1indd.indd32008-03-14 23:43:30Unieruchamianie wału korbowegoOSTRZEŻENIE:Znak nastawczy - "strzałka" na narzędziudo blokowania wału korbowego - MUSI być dopasowanydo znaku na kole zębatym wału korbowego. W przypadkuzastosowania nieprawidłowego narzędzia, znaki nastawcze niebędą dopasowane. Tymczasowo zdjąć plastikowe pokrętłoz AST4636, aby poprawić widoczność znaków nastawczych.WAŻNE:Narzędziado blokowania wału korbowegoNIE MOGĄbyć mocowane przy jednoczesnym obracaniu silnika.PRZEDzamocowaniem narzędzia silnik musi być ustawiony w GMP Jeżeli.silnik został obrócony i przekroczył GMP cofnąć wał korbowy o 1/4,obrotu a następnie ponownie do przodu w celu włożenia narzędzia.12AST4636 (w kolorze złotym) i AST4836 (w kolorzesrebrnym) Narzędzia do blokowania wału korbowegoObrócić wał korbowyw kierunku zgodnym z ruchem wskazówekzegaraw położenie GMP dla cylindra nr 1. Położenie GMP możnazweryfikować przez:-Sprawdzenie, czy odcinek koła zębatego znajduje się w górnej częściwycięcia w kole zębatym wałka rozrządu oraz znak na tylnej osłoniepaska rozrządu dopasowany jest do oznaczenia na kole czujnika wałkarozrządu umieszczonego za kołem zębatym - patrz schemat14, 15 i 16.OSTRZEŻENIE:Upewnić się, że zastosowane narzędziedo blokowania wału korbowego jest odpowiednie do typuzamontowanego koła zębatego.Unieruchomić wał korbowy w położeniu rozrządu za pomocą narzędziado blokowania AST4636 (w kolorze złotym) w silnikach z "okrągłym"kołem zębatym wału korbowego lub za pomocą narzędzia doblokowania AST4836 (w kolorze srebrnym) w silnikach z "owalnym"kołem zębatym wału korbowego. Umieścić narzędzie w zębach koław otworze w obudowie uszczelnienia olejowego.UWAGA:Wsunąćnarzędzie w zęby kołaod czołakoła zębategowału korbowego. Umieszczenie narzędzia na górnej części koła, niejest warunkiem wystarczającym do jego prawidłowego osadzenia.Okrągłe kołozębate wałukorbowegoUnieruchamianie wałka rozrząduV21415Silniki z jednym wałkiem rozrządu 1.2/1.4/1.9 i 2.0TDi PDOwalne kołozębate wałukorbowegoSprawdzić, czy odcinek koła zębatego znajduje się w górnej częściwycięcia w kole zębatym wałka rozrządu oraz znak na tylnej osłoniepaska rozrządu dopasowany jest do oznaczenia na kole czujnikawałka rozrządu umieszczonego za kołem zębatym. W niektórychsilnikach znak występuje w postaci "3Z" (z lewej strony) - dlasilników 3-cylindrowych lub jako "4Z" (z prawej strony) dla silników4-cylindrowych (zgodnie ze schematem 14). W innych silnikachpołożenie znaku jest takie, jak przedstawiono na rys.15.13Znaki nastawcze na narzędziu do blokowania wału korbowego i kolezębatym muszą być dopasowane.4/748407174 AST4840new_pl_K1indd.indd4AUTO SERVICELimited, 2007TOOLS© Auto Service Tools2008-03-14 23:43:31Poluzować nakrętkę napinacza i wymontować automatyczny napinaczoraz pasek rozrządu.Sprawdzić, czy narzędzie do blokowania wału korbowego, trzpień doblokowania wałka rozrządu i narzędzie do blokowania napinacza sązamocowane prawidłowo oraz czy dopasowane są wszystkie znakinastawcze.V2V2Poluzować 3 śruby koła zębatego wałka rozrządu i obrócić koło zębatedo oporu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegaratak, aby śruby znalazły się na końcu wydłużonych otworów. Dokręcićśruby palcami.16Silniki z dwoma wałkami rozrządu – 2.0TDi PDSprawdzić, czy odcinki koła zębatego znajdują się w górnej części"okienek" (w kołach zębatych obu wałków rozrządu) i czy znaki natylnej osłonie paska rozrządu i na kole czujnika wałka rozrządu sądopasowane.AST4440V2 Trzpienie do blokowania wałka rozrząduSilniki z jednym wałkiem rozrządu– Włożyć trzpienie blokująceAST4440V2 przez wolny wydłużony otwór z lewej strony kołazębatego wałka rozrządu, poprzez koło zębate/wspornik koła zębategow otwór referencyjny w głowicy silnika.Silniki z dwoma wałkami rozrządu– zestaw obejmuje 2 trzpienieAST4440V2. Dla silników 2.0TDi PD z dwoma wałkami rozrząduwymagane są dwa trzpienie. Należy włożyć je w wolne wydłużoneotwory - z lewej strony koła zębatego wałka rozrządu zaworówwylotowych i z prawej strony koła zębatego wałka rozrządu zaworówdolotowych.18AST4637 Nastawnik napinaczaUmieścić nastawnik AST4637 w dwóch otworach mimośrodunapinacza i obrócićw kierunku zgodnym z ruchem wskazówekzegara,aż wskaźnik(1)przesunie się do oporu w położenie(2)-patrz schemat 19.Hydrauliczne napinacze paska rozrządu (automatyczne)Silniki z jednym wałkiem rozrząduHydrauliczny (automatyczny) napinacz paska rozrządu wymagaspecjalnych narzędzi: narzędzia do blokowania AST4638, narzędzianastawczego AST4639 i nastawnika napinacza AST4637, któryumieszczany jest w dwóch otworach koła pasowego napinacza.(3)(2)(1)A19Założyć nowy pasek rozrządu w następującej kolejności – koło zębatewałka rozrządu, koło zębate wału korbowego, koło zębate pompycieczy chłodzącej i zamontować napinacz.17AST4638 Narzędzie do blokowania napinaczaWłożyć odpowiednik klucz imbusowy w napinacz i obrócić gow kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegaracelemściśnięcia tak, aby można było włożyć narzędzie do blokowaniaAST4638.WAŻNE:Upewnić się, że klucz imbusowy jest całkowicie włożonyw otwór sześciokątny. Otwór jest dość płytki i może ulec wyrobieniu wprzypadku wyślizgnięcia się klucza imbusowego.WAŻNE:Pasek musi być napięty pomiędzy kołami zębatymi postronie przeciwnej do napinacza.Za pomocą nastawnika AST4637 powoli obrócić mimośród napinaczaw kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara,cofającw położenie(3)tak, aby umożliwić łatwe wyjęcie narzędzie doblokowania napinacza AST4638.UWAGA:Upewnić się, że nastawnik AST4637 pozostaje w tympołożeniu.AUTO SERVICE TOOLS© Auto Service Tools Limited, 20075/748407174 AST4840new_pl_K1indd.indd52008-03-14 23:43:32 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lemansa.htw.pl
  • Tematy
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Smętna dusza może nas zabić prędzej, o wiele prędzej niż zarazek.