Rynkowe życie trendów i kolekcji, rysunek, projektowanie ubioru, krawiectwo
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
trendów i kolekcji Rynkowe życie Tomasz Sikirycki Jednym z ciekawszych zagadnień w sfe- rze mody jest obserwowanie pojawiają- cych się kolekcji dodatków krawieckich na rynku i śledzenie ich dalszych losów. Decyzja o wyborze określonego tren- du na konkretny sezon ma nie tylko bar- dzo wymierny kontekst technologiczny, ale także finansowy. Trudno jednak nie promować twórczego podejścia do mo- dy tam, gdzie coraz swobodniejsi mate- rialnie klienci nie ulegają czarowi jednej tylko marki, preferując wygodę i polot. Należy to uszanować i regularnie pro- ponować zindywidualizowane, świet- nie dopasowane dodatki, dostosowa- ne do myśli przewodniej kolekcji lub linii wzorniczej. Uniwersalny, tani, masowo produkowany dodatek może okazać się tandetny. W tej kwestii warto zawsze zwró- cić uwagę na firmy, które są synoni- mem twórczego podejścia do mody użytkowej. Czerpią one wzory z kolek- cji, jednocześnie wyznaczając trendy. Są motorem postępu technologicznego w produkcji dodatków. Dla Grupy Prym oraz należącej do niej firmy Fiocchi Prym tego typu part- nerem jest Armani . W lutym 2008 roku kolejne wzory akcesoriów dżinsowych ujrzały światło dzienne. Prezentujemy niektóre z nich, aby pokazać, jak róż- norodne wzory znajdą zastosowanie w komercyjnej ofercie oraz z jak wie- lu inspiracji czerpią twórcy kolekcji. Od starzonego mosiądzu z efektem vintage w centralnej części guzika, w kontraście z polerowanym logo, po matową czar- ną miedź. Od stali nierdzewnej, poda- nej w sosie vintage , po błyszczącą żywi- cę z odciśniętymi literami. Nie ma mowy o unifikacji, wszystko jest szczegółowo przemyślane. Kolekcja dżinsowa Celio także nawią- zuje do trendu vintage , dodatkowo czer- piąc inspirację z efektu nieregularności kształtu, podkreślającego zużyty kon- tekst odzieży. Prezentuje dwie odsłony kolorystyczne: stary mosiądz oraz starą miedź – efekt dwukolorowy w nicie spo- dniowym. Dżinsy Garcia pojawią się natomiast w odcieniu starego mosiądzu, tona- cji starego srebra lub starzonej powłoki bezniklowej. Użycie lasera wydobywa pierwotnie czysty, jasny kolor mosiądzu oraz delikatne srebro flirtujące z bie- lą. Do kompletu z guzikami dołączona jest zaginana blaszka bez konkretnego aspektu użytkowego. Timberland sięga do odcieni mie- dzi, nie zagłębia się w efekt vintage , ale daje jego nutę dzięki wykorzysta- niu biało-srebrnego koloru powłoki bezniklowej na miedzianym tle. Zde- cydowana stara miedź z ciemnym aspektem reliefu logo zdobi sześcio- kątny nit spodniowy. Na koniec Trussardi , drugi poważ- ny filar innowacyjności Fiocchi Prym. Tradycyjnie ciążący ku bogactwu or- namentyki, eksponujący dodatek jako element sam w sobie, hojnie szafujący zdecydowaną barwą. Stary mosiądz su- geruje wydobyty złoty skarb archeolo- giczny. Kontrast powstały po dodaniu lakieru nie pozwoli na potraktowanie odzieży jako banalnej. Oddzielna linia dżinsowa całkowicie rezygnuje z po- włoki galwanicznej na rzecz białego la- kieru. Prezentowany oczkowy wierzch zatrzasku to tylko jeden z wielu ele- mentów tej białej kolekcji. Co łączy te kolekcje? Trzy elementy: • dominacja odcieni starego mosiądzu, • efekt vintage , • konstrukcja guzika w postaci zdecy- dowanie podwyższonej nóżki (model Hiper). Niech żyje różnorodność! Autor jest dyrektorem handlowym Prym Fashion Polska Sp. z o.o. Prym Fashion Polska Sp. z o.o. 92-109 Łódź ul. W. Pstrowskiego 37 tel. 042 663 04 70 fax 042 630 60 52 e-mail: marketing@prym-fashion.pl www.prym-fashion.pl [ Pobierz całość w formacie PDF ] |