rss dla blogerow www.przeklej.pl,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© Copyright for Polish edition by Tomasz Urban & Data: 19.11.2008 Darmowa publikacja , dostarczona przez Tytuł: RSS dla blogerów Autor: Tomasz Urban Korekta: Anna Popis-Witkowska Skład: Anna Popis-Witkowska Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: EMAIL: Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. SPIS TREŚCI ..............................................................................................4 OSOBY PRENUMERUJĄCE TWÓJ KANAŁ RSS .................................................5 1. Zaspokajanie potrzeby ....................................................................6 2. Trzymaj się tematu ........................................................................7 3. Frekwencja pisania ........................................................................8 4. Użyj standardowej ikony RSS ...........................................................10 5. Powiedz czytelnikom, czym jest RSS ..................................................11 6. Ułatw dodawanie do czytników online ................................................14 7. Podaj powód!!! ...........................................................................16 8. Linkuj do RSS-a ...........................................................................17 9. Obiecuj coś w przyszłości ...............................................................17 10. Zasugeruj zapis na RSS tam, gdzie się da... .........................................18 11. Automatyczny baner ...................................................................20 12. Czy pokazać liczbę subskrybentów? ..................................................21 13. Streszczenie czy cały tekst? ...........................................................22 14. Autodetekcja kanału RSS ..............................................................24 15. Daj kilka możliwości subskrybcji .....................................................25 16. Oryginalny pomysł też pomoże! ......................................................26 ROZSIEWANIE INFORMACJI PO SIECI PRZY POMOCY RSS .................................27 17. Katalogi RSS .............................................................................27 18. Agregatory blogów ......................................................................28 ...............................29 ........................................................................................31 Ramka z tematycznymi wpisami na innych stronach WSTĘP 19. RSS DLA BLOGERÓW — Tomasz Urban Wstęp ● str. 4 Wstęp Większość systemów blogowych oferuje treść notek w postaci kanału RSS. Zaskakuje mnie jednak fakt, że nawet sami blogerzy czasami nie zdają sobie sprawy z tego, jak można tę funkcję wykorzystać... Poniższy raport jest próbą zebrania stosowanych przez blogerów popular- nych sposobów wykorzystania RSS. Nie znajdziesz tu żadnej nowości... Znajdziesz jedynie to, co powinieneś dawno wiedzieć. Tomek Urban (precelik) PS: Specjalne podziękowania za pomoc w przygotowywaniu raportu dla i Copyright by Wydawnictwo & Tomasz Urban Wstęp RSS DLA BLOGERÓW — Tomasz Urban Osoby prenumerujące Twój kanał RSS ● str. 5 Osoby prenumerujące Twój kanał RSS Bloggerzy i właściciele stron internetowych coraz częściej korzystają z dobrodziejstwa, jakim jest kanał RSS — coraz częściej staje się on do- datkowym narzędziem budowania relacji z czytelnikami obok newslette- ra, a nieraz całkowicie go zastępuje. Daje on wiele możliwości, począw- szy od budowania społeczności strony dzięki ludziom bezpośrednio zapisa- nym na kanał informacyjny, poprzez pomoc w pozycjonowaniu, aż do współdzielenia się treścią (nagłówkami) z innymi stronami. W pierwszym rozdziale skupię się na pierwszej z wymienionych możliwoś- ci, a więc na ludziach bezpośrednio zapisanych na kanał RSS , gdyż to w nich drzemie największy potencjał Twojego bloga. Ludzie zapisują się na kanał informacyjny po to, by być na bieżąco z tym, co umieszczamy na naszej stronie — jest to dla nas sygnał, że doceniają to, co robimy, wiemy też dzięki temu, że jest im to do jakichś celów potrzebne. Tym samym mamy dowód na to, że spełniamy oczekiwania naszych czytelników. Kanał RSS staje się narzędziem podtrzymującym więź internauty z daną stroną. Z tym zaś wiążą się kolejne plusy, jak na przykład to, że ci czytel- nicy lepiej poznają naszą stronę, w związku z czym mogą gdzieś kogoś poinformować o jej istnieniu... Liczba osób zapisanych na kanał RSS jest też informacją dla osób zainte- resowanych reklamą na naszym blogu — sponsoringiem. Bezpośrednio po- kazuje, do jak licznego audytorium przekaz praktycznie na 100% dotrze. Copyright by Wydawnictwo & Tomasz Urban [ Pobierz całość w formacie PDF ] |